موتورسیکلت‌ها امروزه یکی از کاربردی ترین وسایل در جاده‌های درون‌ شهری به حساب می‌آیند. این موتورها در جاده‌های درون‌ شهری، اغلب به صورت دو چرخ بوده و برای کویر به‌ صورت چهار چرخ، نیز ساخته می‌شوند. این موتورهای دو چرخ توسط شرکت معتبری مثل هوندا تولید شده و روانه بازار می‌گردد. برای خرید موتور سیکلت باید نکات بسیاری را مد نظر داشته باشید تا خریدی به صرفه را انجام بدهید. موتور انتخابی شما علاوه‌ بر سلیقه، به میزان هزینه مورد نظر شما نیز وابسته است. موتورهای شرکت هوندا با بهترین قیمت و با بالا ترین کیفیت تولید می‌شوند. ما در ادامه راجع‌ به مشاوره خرید بهترین موتور سیکلت با شما صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.

معرفی انواع موتور سیکلت

موتور سیکلت‌ در انواع مختلف استاندارد، کروزر، موتور گردشگری، اسپرت و دوئل اسپرت ساخته می‌شوند. هر کدام از این وسایل ها برای گروه خاصی و کار مشخصی استفاده می‌گردد، شما برای انتخاب و خرید هر کدام از این دستگاه‌ها، باید به میزان تجربه خود در موتور سواری، بودجه و حرفه خود توجه کنید. ما در ادامه راجع‌ به هرکدام توضیح می‌دهیم.

  • موتور سیکلت استاندارد

این موتورها در واقع محصولات معمولی هستند که لوازم جانبی و امکانات خاصی ندارند. این موتورها معمولا حالت ایستاده دارند و برای افراد تازه‌ کاری که هنوز نمی‌توانند تعادل موتور خود را حفظ کنند، مناسب می‌باشد. از این موتور استاندارد فقط می‌توان در درون شهر استفاده کرده و برای سفرهای طولانی مناسب نیست.

  • موتور کروزر

این موتور با سیستم تعلیق نرم و راحت و البته با وزن بالا تولید شده‌ است. وزن بالای این محصول باعث شده تا برای افراد تازه‌ کار و قد کوتاه مناسب نباشد و تنها افراد حرفه‌ای و قد بلند بتوانند از آن استفاده کنند. موتور هارلی دیویدسون که در این گروه قرار می‌گیرد، از محبوب‌ ترین موتور کروز در بازار است. قیمت این محصول به صورت متوسط بوده اما مصرف سوخت آن بالا می‌باشد. اگر شما توانایی پرداخت پول گزاف برای سوخت موتور سیکلت را ندارید، از خرید موتور کروزر دست بکشید.

  • موتور گردشگری

همانطور که از نام این موتور برمی‌آید، این محصول برای سفرهای طولانی مناسب بوده و برای سفرهای درون‌ شهری مناسب نیست، زیرا این موتور هزینه بالایی نسبت‌ به مورد قبلی دارد. بهترین گزینه در مورد موتورهای گردشگری، موتور بنلی می‌باشد. موتور اسپرت این موتورها برای جوانانی که جویای سرعت هستند ساخته‌ شده است. آیرودینامیک های موجود در این محصول باعث شده که موتور، کمی به سمت جلو متمایل شده باشد. این محصول برای افرادی که تازه‌ کار هستند و نمی‌توانند به‌ خوبی موتور را کنترل کنند، مناسب نیست.

  • موتور دوئل اسپرت

این موتورها برای بیشتر جوانان جذاب بوده و مانند خودروی آفرود، لاستیک‌های قدرتمندی دارند. ارتفاع این موتور بالا بوده و تنها برای افراد قد بلند مناسب می‌باشد. افراد مبتدی که به موتور سواری اصولی علاقه دارند، باید بدانند که موتورهایی که قد کوتاهی دارند اما استانداردهای واقعی را دارا هستند، برای آن‌ها مناسب می‌باشد.

معرفی انواع موتور سیکلت

بهترین موتور سیکلت برای افراد مبتدی

چند نوع از محصولاتی که برای افراد مبتدی مناسب است، موتور یاماها مدل yzf-r3، موتور ktm390 duke، موتور هوندا مدل rebel500 و موتور یاماها مدل fz می‌باشد. افرادی که به‌ دنبال استحکام موتور هستند، می‌توانند این محصولات را خریداری کرده اما از سرعت بالای آن استفاده نکنند.

ویژگی‌های بهترین موتور سیکلت

بهترین موتور سیکلت اغلب باید ویژگی‌هایی مثل ترمز قوی، لاستیک‌های مستحکم، خنک‌ کننده‌های مایع، شاسی قوی و سیستم تعلیق درست و آیرودینامیک مناسب داشته باشد. البته این قضیه حتما بعد از آب بندی صحیح و اصولی اولیه ی موتور صادق است.مثلا ترمزهای یک موتور سیکلت عالی، باید به‌ حدی پر سرعت باشد که با اشاره‌ کوتاهی، سریعا عمل کند. از طرفی به صورتی باشد که اگر در هنگام سواری، به لنت‌ها و دیسک‌ها فشار وارد شد و حرارت آن‌ها بالا رفت، ترمز باید همواره سریعا موتور را از شتاب و سرعت نگه‌ دارد. لاستیک‌های موتور سیکلت مناسب نیز، باید کاملا در جای خود قرار گرفته و عاج‌های محکمی داشته باشد. اگر لاستیک به‌ خوبی کار نکند، خطر واژگونی در سرعت را برای موتور به همراه خواهد داشت.  خنک‌ کننده‌های مایع در یک موتور خوب، بسیار امر حیاتی است، زیرا دمای اطراف نمی‌تواند موتور را به‌ خوبی خنک کرده و دمای آن را متعادل نگه‌ دارد. در واقع معتدل نگه‌ داری دما برای روغن موتور نیز انجام‌ شده و باعث طول عمر دستگاه می‌گردد. شاسی‌های قوی که باید در یک موتور عالی وجود داشته باشد، باعث می‌شود تا موتور سیکلت، به راحتی و درست به اطراف هدایت شود. اگر شاسی‌ها سالم نباشند در پیچ‌ها و در سرعت، موتور را از حالت کنترل خارج کرده و امکان چپ شدن وجود دارد. وجود یک آیرودینامیک و وزن مناسب نیز، باعث می‌شود تا موتور علاوه‌ بر سبک بودن، تعادل خود را در هنگام وزش باد حفظ کرده و از آسیب‌ دیدگی جلوگیری کند.

ویژگی‌های بهترین موتور سیکلت

معرفی بهترین اندازه برای موتور سیکلت‌ها

موتور سیکلت مانند دیگر محصولات بازار در برندها و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شود. بهترین اندازه برای موتور که قابل‌ استفاده برای عموم نیز باشد، ۱۲۵ سی‌سی تا ۱۸۰ سی‌سی است. این میزان اندازه از سبک‌ وزن بودن موتور، در قابلیت کنترل راحت‌تر سرعت و قابل‌ استفاده بودن برای عموم تأثیر می‌گذارد.

داشتن گارانتی و ضمانت نامه

وجود گارانتی در هنگام خرید موتور سیکلت نو، یک مزیتی است که بیشتر افراد به وجود آن اهمیت می‌دهند. گارانتی موتور سیکلت‌ها، اغلب یک‌ ساله می‌باشند که این گارانتی برای تعویض قطعات، تعویض چراغ و تعمیرات از آن استفاده می‌شود.

سخن پایانی

گفتیم که موتور سیکلت‌ در انواع مختلف استاندارد، اسپرت، دوئل اسپرت، گردشگری و کروزر تولید می‌شوند. یکی از بهترین شرکت‌های تولید موتور سیکلت با این تنوع، شرکت هوندا می‌باشد. اعلام مناسب‌ ترین موتور به‌ طور قطع برای شما، امکان‌ پذیر نیست. زیرا خود شما بسته به نوع سلیقه و نیاز خود باید یک موتور را انتخاب کنید. شما برای دریافت مشاوره در این حوزه و خرید موتور سیکلت حرفه‌ای، می‌توانید به وب‌ سایت ما مراجعه کنید.

سوالات متداول

1.چه نکاتی را در خرید موتور سیکلت باید در نظر گرفت؟
در خرید موتور سیکلت مناسب و با کیفیت، باید به نکاتی مثل سبک موتور سیکلت، قدرت موتور، اندازه موتور سیکلت و بودجه خود توجه کنید. توجه به این نکات باعث می‌شود تا بهترین خرید را تجربه کنید.
2.آیا توجه به برند موتور سیکلت در هنگام خرید، اهمیت دارد؟
بله. اغلب برندهای معروف، موتور سیکلت‌های با کیفیت و با گارانتی تولید کرده و روانه بازار کرده‌اند. اگر شما از برندهای معروف خریداری کنید، می‌توانید از کیفیت و ضمانت موتور خود، اطمینان حاصل کنید.
3.آیا موتورهای ساخت جدید بهتر از موتورهای قدیمی هستند؟
خیر. درست است که موتورهای ساخت جدید، امکانات و آپشن‌های خوبی دارند، اما کیفیت قطعات موتورهای قدیمی اغلب بیشتر از امروزی است. شما بسته به نوع نیاز خود می‌توانید از هر دو مدل این محصولات استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *