امروزه به دلیل شلوغی جاده‌ها و وجود ترافیک‌های مداوم در شهرها، استفاده از موتور، از جمله موتور اسکوتر که یک موتور جدید بوده، رواج یافته است. موتور اسکوتر وسیله‌ای است که چرخ‌های کوچکی بر روی آن تعبیه شده و این چرخ‌ها باعث می‌شود تا قد این دستگاه کوتاه‌تر از موتور سیکلت‌های معمولی باشد. این متوسط بودن قد، باعث می‌شود تا افراد مختلف با قد کوتاه هم، بتوانند از این موتور استفاده کنند. موتور اسکوتر‌ها در خارج از کشور با نیروی برق نیز کار می‌کنند، اما در ایران به دلیل محدودیت‌های موجود، به صورت بنزینی کار کرده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در ادامه راجع‌ به موتورهای اسکوتر ارزان بنزینی با شما صحبت می‌کنیم، با ما همراه باشید.

معرفی موتور اسکوتر

موتور اسکوتر بنزینی یک موتور است که با چرخ‌های کوچک ساخته می‌شود. این موتور معمولا در طرح‌های کلی وسپا، کلیک، گلکسی و یاماها تولید می‌گردد. طرح وسپا که موتور ظاهری پهن کلاسیک دارد. طرح کلاسیک که این محصول اغلب در سه رنگ مشکی، قرمز و سفید تولید شده و اسپرت می‌باشند. طرح یاماها که سبک مدرن داشته و محل قرار گیری پا در آن، به‌ صورت یکپارچه بوده و تکی می‌باشد. موتور اسکوتر ها یک چرخ‌ دنده اتوماتیک داشته و اغلب در حجم‌های ۱۲۵ سی‌ سی در بازار وجود دارند. اما در حجم‌های بیشتر مانند ۲۰۰ تا ۲۵۰ سی‌سی نیز در بازار تولید می‌‌شوند.

معرفی موتور اسکوترهای بنزینی

موتور اسکوتر بنزینی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار ایران تولید شده‌ است. این انواع عبارت‌اند از:

  • موتور اسکوتر باسل
    این موتور اسکوتر حجمی به اندازه ۱۲۵ سی‌سی داشته و نوع انجین آن cvt می‌باشد. گیربکس تعبیه‌ شده بر روی آن اتومات بوده و حجم باکی که بر روی آن وجود دارد، 4 و نیم لیتر می‌باشد. میزان سرعتی که این موتور می‌تواند حرکت کند ۱۱۰ کیلومتر در ساعت است.
  • موتور اسکوتر بنلی ستا
    این محصول شتاب کمی داشته و موتور بی‌ صدایی نیز دارد. این موتور با مصرف بنزین کمی که دارد، یکی از محبوب‌ ترین موتور اسکوتر‌های موجود در بازار است.
  • موتور اسکوتر همتاز
    این موتور اسکوتر طراحی شبیه به موتور وسپاهای قدیمی دارد. ظاهر بزرگ و قدرت زیاد این موتور، از قابلیت‌هایی است که باعث شده تا افراد زیادی طرفدار این محصول باشند.
  • موتور اسکوتر وسپا اسپرینت
    این محصول ۱۱۹ کیلوگرم وزن داشته و سیلندرهای آن از نوع ۱۵۰ سی‌سی می‌باشد. مخزن سوخت این موتور، ۸ لیتری بوده که برای این اندازه و سایز، کاملا مناسب است. گفتنی است که سیستم خنک کننده آب خنک نیز، بر روی این موتور تعبیه‌ شده است.
  • موتور اسکوتر اس وای ام مدل x125
    این موتور اسکوتر، توانی به اندازه ۶ کیلووات داشته و حداکثر سرعتی که می‌تواند حرکت کند، ۹۲ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.
  • موتور اسکوتر بنلی مدل vz
    این موتور اسکوتر، ترمز جلو دیسکی داشته و ترمز عقبی کاسه‌ای دارد. نوع استارتی که در این موتور وجود دارد، از دو نوع هندلی و برقی می‌باشد. حجم موتور این محصول، ۱۲۵ سی‌سی بوده و سوخت‌ رسانی به آن، از طریق انژکتور انجام می‌شود.
  • موتور اسکوتر کویر مدل رادیسون
    این موتور مثل مدل قبلی استارت هندلی و برقی دارد. رینگ‌های تعبیه‌ شده در آن اسپرت بوده و جذابیت خاصی را برای محصول به ارمغان می‌آورد. ترمزهای موجود در این موتور اسکوتر، از نوع دیسکی و کاسه‌ای می‌باشد.
  • موتور اسکوتر گلکسی مدل jx
    این محصول تایوانی ۲۰۰ تا ۲۵۰ سی‌سی حجم سیلندر دارد. نوع استارت این دستگاه، از نوع برقی بوده و یک جعبه‌ دنده اتوماتیک نیز دارد. سیستم سوخت‌ رسانی به موتور فنی این محصول، از طریق انژکتور انجام‌ شده و به‌ راحتی نیز تأمین می‌شود.
  • موتور اسکوتر بنلی مدل ستا
    این مدل اسکوتر، از نوع ایتالیایی بوده و چرخ‌های ۱۲ اینچی دارد. انجین به‌ کار رفته در این دستگاه، ۱۲۵ سی سی حجم داشته و به وسیله جعبه‌ دنده اتوماتیک، قدرت خود را منتقل می‌کند.

مزایای استفاده از موتور اسکوتر بنزینی

موتور اسکوتر بنزینی که در مدلهای مختلف در بازار وجود دارد، مزایای مختلفی داشته که آن را در بین افراد محبوب کرده است. این مزایا عبارتند از:

  • جا‌به‌جایی راحت‌تر در ترافیک به دلیل داشتن حجم کوچک
  • داشتن مصرف سوخت کمتر نسبت به دیگر موتور سیکلت‌ها
  • داشتن هزینه نگهداری کمتر
  • پرداخت هزینه کم در هنگام خرید
  • قابلیت حمل بارهای کوچک به دلیل محل تعبیه شده در آن
  • کاهش آلودگی هوا به دلیل وجود آلاینده‌های قوی
  • داشتن طراحی زیبا و جوانانه پسند
  • قابلیت استفاده در مسیرهای کوتاه و درون شهری

مزایای استفاده از موتور اسکوتر بنزینی

سخن پایانی

گفتیم که موتور اسکوتر بنزینی وسیله‌ای است که با حجم‌های مختلفی تولید می‌شود. این محصول ساختاری دارد که محیط قرار گیری پاها معمولا یکپارچه بوده اما در برخی از مدل‌های آن، این محل جای گیری تکی نیز می‌باشد. این محصول در ایران به صورت بنزینی مصرف شده و قیمت کمتری نسبت به مدل‌های جدید موتور سیکلت دارد. شما قبل از خرید هر نوع موتور اسکوتر بنزینی، باید با مشاور خبره مشورت کنید تا موتوری مناسب را بسته به نوع نیاز خود خریداری نمایید. شما برای انجام این مشاوره و خرید موتور اسکوتر با قیمت ارزان و کیفیت بالا، می‌توانید به وب سایت ما مراجعه کنید.

سوالات متداول

1.چه نوع موتوری بر روی موتور اسکوتر بنزینی نصب می‌شود؟
بر روی این موتور اسکوتر، موتورهای فنی چهار زمانه نصب شده است تا به راحتی خراب نشود. این موتور فنی چهار زمانه، باعث می‌شود تا در هنگام سفرهای متمادی و در میان جاده، خراب نشده و کارایی لازم را داشته باشد.
2.چه مقدار سوختی توسط موتور اسکوتر بنزینی مصرف می‌شود؟
مصرف سوخت موتور اسکوتر، به عواملی مثل میزان استفاده از آن در طول روز بر‌می‌گردد اما به طور معمول این موتور، هر 30 کیلومتر یک لیتر بنزین مصرف می‌کند. اگر شما برای انجام کار و شغل خود، به سراغ این موتور اسکوتر می‌روید، مسلم است که باید یک مقدار مشخصی از مبالغ روزانه خود را، برای سوخت گیری کنار بگذارید. اما اگر تنها برای یک مدت زمان کوتاه و تنها برای حمل و نقل سریع‌تر به سراغ این موتور می‌روید، این میزان مصرف، کاملا طبیعی و کمتر از حد معمول می‌باشد.
3.چه نوع بنزینی برای این موتور اسکوتر مناسب است؟
این موتور از همه نوع بنزین موجود در بازار می‌تواند استفاده کند، اما بهترین نوع آن که به طول عمر موتور می‌افزاید، بنزین با اکتان بالا می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *