موتور سیکلت‌ که امروزه جز وسایل پر تردد در جاده محسوب می‌شود، توسط شرکت‌های مختلف و در اندازه های متفاوتی تولید می‌گردد. در هنگام خرید یک موتور سیکلت علاوه بر کارایی آن، باید به وزن و قد خود نیز توجه کنید. اگر بدون توجه به این دو نکته یعنی قد و وزن خود، یک موتور سیکلت نامناسب را خریداری کنید، در استفاده از آن دچار مشکل خواهید شد. ما در ادامه راجع‌ به راهنمای انتخاب موتور سیکلت متناسب با قد و وزن، صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.

نکات مهم در هنگام خرید موتور سیکلت تناسب سازی با قد و وزن

گفتیم که در هنگام خرید یک موتور سیکلت، باید به میزان قد و وزن خود توجه کنید. برای توجه به این نکات و تطبیق دادن آن‌ها با موتور سیکلت مورد نظر خود، باید چند نکته را در نظر بگیرید. این نکات عبارت‌اند از:

  1. شناخت قد و وزن خود
    تناسب قد و وزن شما و موتور سیکلت انتخابی، به این معناست که وقتی شما سوار این محصول می‌شوید، باید پاهایتان در دو طرف این دستگاه، به صورت صاف با زمین برخورد کرده و ارتفاع چندانی نداشته باشد. از طرفی باید در هنگام نشستن بر روی صندلی در حالت استاندارد، دست‌ها بدون کشیدگی به فرمان برسد. در این‌ صورت است که موتور با قد و وزن شما متناسب می‌باشد.
  2. توجه به‌ قد صندلی راکب
    در بعضی موتور سیکلت‌ها، صندلی آن بلند بوده و افراد قد کوتاه نمی‌توانند از آن استفاده کنند. شما در هنگام خرید باید موتور سیکلت‌هایی را با قد راکب کوتاه و یا متوسط انتخاب کنید تا در هنگام سواری، تسلط کافی بر روی موتور داشته باشید. توجه به وزن راکب در موتور سیکلت‌هایی که سنگین وزن هستند، وجود یک راکب پر قدرت الزامی است. اگر شما جثه کوچکی دارید از انتخاب موتورهای سنگین خودداری کرده تا بتوانید آن را راحت‌تر کنترل کنید. موتور اسکوترها گزینه مناسبی برای افراد با جثه‌های کوچک می‌باشند.

چگونگی تنظیم موتور سیکلت و تناسب آن با قد و وزن

چگونگی تنظیم موتور سیکلت و ایجاد تناسب آن با قد و وزن موتور سیکلت‌های تولیدی موجود در بازار، با اندازه‌ها و سایزهای مختلفی تولید می‌شوند اما این سایزها را می‌توان با قد و وزن خود تنظیم کرد. این تنظیم شدن، بر روی دو قسمت موتور انجام می‌شود. این قسمت‌ها سیستم تعلیق و صندلی موتور سیکلت می‌باشند. سیستم تعلیق در بعضی موتورها مانند موتورهای ورزشی و تورینگ ارتفاع بالایی دارند. اگر شما به این نوع موتورها علاقه‌ مند هستید، اما جثه و قد کوتاهی دارید، می‌توانید سیستم تعلیق را تعویض کرده و یا ارتفاع آن را به دلخواه خود تنظیم کنید. در مورد صندلی‌ها نیز باید گفت که برای موتورها صندلی هایی با ابعاد پهن و یا نازک قرار داده شده است. وجود صندلی پهن، باعث راحتی در استفاده و ایجاد تعادل در موتور می‌شود. اگر شما جثه کوچکی دارید، می‌توانید صندلی‌های پهنی را بر روی موتور خود جای‌ گذاری کنید تا قدرت کنترل موتور سیکلت، برای شما راحت باشد.

معرفی موتور سیکلت‌ها با سایزهای مختلف در بازار

معرفی موتور سیکلت‌ها با سایزهای مختلف در بازار موتور سیکلت‌ها توسط کارخانه‌های مختلف و در نمونه‌ها و سایزهای متفاوت ساخته می‌شوند. بعضی از مدل‌ها، جثه بزرگ و برخی جثه کوچک دارند، که در بازار موجود می‌باشند. برای خرید موتور سیکلت متناسب با قد و وزن شما، باید این انواع موتور را بشناسید. ما در ادامه هر کدام را شرح می‌دهیم. این انواع عبارت‌اند از:

  • موتور سیکلت ورزشی
    این محصول طراحی آیرودینامیکی دارد که فرد با نشستن بر روی آن، کمی به سمت جلو متمایل می‌شود. این خمیدگی به سمت جلو در کنترل راحت فرمان تأثیر گذار است. اگر شما قد کوتاهی دارید می‌توانید این محصول را خریداری کرده اما برای ایمنی بیشتر باید با سرعت کمی حرکت کنید.
  • موتور سیکلت کروزر
    این موتور صندلی‌هایی دارد که ارتفاع آن بسیار کم است و رو به جلو نیز خمیدگی ندارد. حالت قرار گیری دست‌ها در این محصول، به‌ صورت صاف بوده و امکان کنترل کامل فرمان، به‌ صورت کاملا راحت وجود دارد. اگر شما وزن کمی داشته و کوتاه‌ قد نیز هستید، می‌توانید این موتور را خریداری کنید
  • موتور سیکلت تورینگ یا گردشگری
    این موتور برای سفرهای طولانی ساخته‌ شده و قد بلندی دارد. خرید این محصول برای افراد قد کوتاه توصیه نمی‌شود.
  • موتور سیکلت اسپرت
    این نوع از ساختار موتور سیکلت، خود به دو نوع کراس و تریل تبدیل می‌شود. وزن سبکی که این دستگاه دارد، باعث می‌شود تا برای جاده‌ها مناسب باشد. اگر شما فردی هستید که به‌ سرعت علاقه داشته اما جثه کوچکی دارید، در هنگام سواری با این موتور، باید بسیار مراقبت کنید. خرید این محصول برای افراد قد کوتاه مناسب نمی‌باشد.

مزایای انتخاب موتور سیکلت متناسب با قد و وزن

موتور سیکلت به دلیل داشتن انواع مختلف ساختاری و مزایای کافی، مورد پسند و انتخاب بیشتر افراد قرار می‌گیرد. اینکه چرا باید یک موتور سیکلت را متناسب با قد و وزن انتخاب کرده و این انتخاب چه مزایایی دارد. باید بگوییم که مزایای این انتخاب عبارت‌اند از:

  • امکان راحتی در کنترل موتور
  • قابلیت راه‌ اندازی و توقف ایمن
  • قابلیت پارک آسان آن
  • ایجاد ایمنی برای راکب
  • ساخت استایل مخصوص به هر فرد
  • پرداخت هزینه کم‌تر در هنگام خرید
  • کارایی بیشتر موتور در صورت تناسب در انتخاب
سخن پایانی

گفتیم که انتخاب موتور سیکلت متناسب با قد و وزن شما، از تبعات آن و عدم کنترل موتور در هنگام سواری با سرعت بالا، جلوگیری می‌کند. هر فرد باید در هنگام خرید این محصول، به تمامی نکات گفته شده توجه کرده و با مشاورین خبره مشورت کند. شما برای انجام این مشورت و کسب آگاهی بیشتر در این حوزه، می‌توانید به وب سایت ما مراجعه کنید.

سوالات متداول

1.آیا در هنگام خرید موتور باید به نوع تعلیق موتور سیکلت توجه کرد؟
بله. سیستم تعلیق در موتور سیکلت یک جز بسیار ضروری و کارآمد است که می‌تواند با قد و وزن شما متناسب سازی شود.
2.آیا وزن موتور سیکلت در کنترل آن تاثیر دارد؟
بله. موتورها با اندازه‌های نیمه سبک، سبک و سنگین تولید می‌شوند. اگر فرد جثه بزرگ نداشته و در هنگام سواری، موتور سنگین وزن را انتخاب کند، کنترل موتور سیکلت از اختیار او خارج می‌شود.
3.آیا وزن راکب بر روی موتور سیکلت تاثیر گذار است؟
بله وزن راکب موتور، بر روی سرعت و میزان حرکت موتور تاثیر دارد. اگر این انتخاب اصولی نباشد، ممکن است موتور کارآمدی لازم را نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *