موتور سیکلت‌ امروزه به دلایل شلوغی جاده‌ها، مورد استفاده افراد مختلفی قرار می‌گیرد. این محصولات همانند دیگر محصولات موجود در بازار، توسط شرکت‌های مختلف در اندازه‌های متفاوت و با ساختارهای گوناگون تولید می‌شوند. در این‌ میان افراد مبتدی نیز وجود دارند، که به موتور سواری علاقه داشته و می‌خواهند یک موتور مناسب انتخاب کنند. برای شروع موتور سواری و خرید یک موتور مناسب، باید با افراد خبره در این حوزه مشورت کرده و از طرفی شناخت کافی از خود، از قد و وزنتان داشته باشید. اگر انتخاب شما درست نباشد، تبعات خوبی برای شما در هنگام سواری نخواهد داشت. ما در ادامه راجع‌ به راهنمای خرید بهترین موتور برای شروع موتور سواری، با شما صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.

نکات مهم در هنگام خرید موتور سیکلت برای مبتدیان

موتور سیکلت از مزایایی مثل کیسه هوا، قاب محکم، کمربند ایمنی و غیره برخوردار نیستند. به همین دلیل، راکب مبتدی را در معرض خطر زیادی قرار می دهند. بنابراین توصیه می شود برای صرفه جویی در هزینه خود، از موتورسیکلت متناسب با قد و وزن استفاده کنید. قطعا جزئیات و ویژگی های زیادی در هنگام خرید موتور سیکلت، باید در نظر گرفته شود. برای افراد مبتدی که اولین موتور خود را خریداری می‌کنند، فقط چند نکته مهم وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنند. در ادامه، ما به مهم ترین نکاتی که می تواند در خرید شما نقش داشته باشد می‌پردازیم. این نکات عبارتند از:

  • موتور فنی به کار برده شده در موتور سیکلت

موتور فنی در موتور سیکلت، به عنوان قلب آن، باید یکی از مواردی باشد که هنگام خرید به آن توجه می‌شود. برای افراد مبتدی که شروع موتور سواری خود را تجربه می‌کنند، توصیه این است که موتورهایی را انتخاب کنند که سیلندر آنها حجم کمتر از 250 سی سی نداشته و پیکر بندی موتور نیز تا دو سیلندر محدود نشود. افراد مبتدی در هنگام خرید موتور سیکلت، باید حتما به ساختار موتور فنی آن توجه کنند.

  • توجه به چرخ دنده ها

در حالی که سرعت و شتاب موتور سیکلت تا حد زیادی توسط موتور تعیین می شود، اما وظیفه چرخش و توقف، به چرخ دنده های متحرک آن، یعنی قاب، سیستم تعلیق، دنده ها و ترمز بستگی دارد. شما به عنوان فرد مبتدی، در هنگام خرید موتور سیکلت، حتما به چرخ دنده‌ها و سلامت آنان توجه کنید.

  • توجه به سرعت

سرعت یک موتور علاوه بر قدرت و وزن موتور، نقشی تعیین کننده دارد. شما برای سفر‌های طولانی و جاده‌ای نیز می‌توانید از موتورهای پر قدرت موجود در بازار استفاده کنید. توجه به سرعت موتور انتخابی، در روند کاری روزانه شما تاثیر خواهد داشت.

  • قیمت

قیمت موتور سیکلت به عوامل مختلفی مثل نوع برند و نو یا دسته دوم بودن آن بستگی دارد. افراد مبتدی در ابتدا می‌توانند موتورهایی با قیمت پایین تری را انتخاب کرده تا در هنگام سواری و ضربه به آن، آسیب جدی بر سرمایه‌شان وارد نشود.

  • شرکت سازنده

شرکت سازنده موتور سیکلت، نقش زیادی در ایجاد قابلیت اطمینان در خرید و عملکرد کلی دستگاه دارد. زیرا شرکت‌های معروف و برند، موتورهای خود را در کیفیت بالا و با قطعات بسیار با کیفیت تولید می‌کنند.

نکات مهم در هنگام خرید موتور سیکلت برای مبتدیان

معرفی انواع موتور سیکلت

موتور سیکلت‌ در انواع مختلف تورینگ و گردشگری، اسپرت، کروزر و دوئل اسپرت یا کراس ساخته می‌شوند. هر کدام از این محصولات برای گروه خاصی مورد استفاده می‌گردد، شما برای انتخاب و خرید هر کدام از اینها، باید به میزان تجربه خود در موتور سواری، بودجه و حرفه خود نیز توجه کنید. ما در ادامه راجع‌ به هرکدام توضیح می‌دهیم.

  • موتور تورینگ یا گردشگری
    این محصول برای سفرهای طولانی مناسب بوده هزینه بالایی نسبت‌ به دیگر موتور سیکلت‌ها دارد. بهترین گزینه در مورد موتورهای گردشگری که افراد مبتدی به دانستن آن نیاز دارند، موتور بنللی می‌باشد.
  • موتور سیکلت اسپرت
    این موتورها برای جوانان ساخته‌ شده اند. آیرودینامیک های موجود در این محصول طوری قرار داده شده که موتور، به سمت جلو متمایل شده است و افرادی که تازه‌ کار هستند و نمی‌توانند به‌ خوبی موتور را کنترل کنند، بهتر است آن را خریداری نکنند.
  • موتور کروزر
    این موتور سیستم تعلیق نرم و وزن بالایی دارد. وزن بالای این محصول، آن را برای افراد مبتدی و قد کوتاه ناکارآمد کرده و تنها افراد قد بلند ‌می‌توانند از آن استفاده کنند. موتور هارلی دیویدسون بهترین نمونه این موتور کروزر است که همواره در بازار خرید و فروش می‌شود. اگر شما توانایی پرداخت پول گزاف را ندارید، خرید موتور کروزر برای شما مناسب نیست.
  • موتور دوئل اسپرت یا کراس
    این موتور مانند خودروی آفرود برای کویر ساخته شده است و لاستیک‌های قدرتمندی نیز دارد. ارتفاع این موتور بالا بوده و برای افراد مبتدی مناسب نمی‌باشد. افراد مبتدی که به این نوع موتور علاقه دارند، باید بدانند که بعد از کسب حرفه و تجربه در سواری با موتور، می‌توانند این محصول را خریداری کنند.

بهترین موتور سیکلت برای افراد مبتدی

چند نوع از محصولاتی که برای افراد مبتدی مناسب است، عبارتند از:

  • موتور یاماها مدل yzf-r3
  • Honda CBR300R
  • Yamaha YZF-R3
  • KTM Duke 390
  • موتور ktm390 duke
  • Yamaha FZ-03/MT-03
  • Kawasaki Versys X-300
  • موتور هوندا مدل rebel500
  • Rebel 300 و Rebel 500
  • موتور یاماها مدل fz

بهترین موتور سیکلت برای افراد مبتدی

چرایی داشتن گارانتی و ضمانت نامه

وجود گارانتی در هنگام خرید موتور سیکلت، یک مزیت است که بیشتر افراد باید به آن اهمیت بدهند. گارانتی موتور سیکلت‌ها، اغلب به صورت یک‌ ساله صادر شده و تعویض قطعات، تعویض چراغ و تعمیرات را شامل می‌شود.

نتیجه گیری

گفتیم که موتور سیکلت‌ در انواع مختلف استاندارد، اسپرت، دوئل اسپرت، گردشگری و کروزر تولید می‌شوند. این محصولات در رنگ بندی و ساختار متفاوت، برای افراد حرفه‌ای و مبتدی تولید می‌شود. افراد مبتدی که تازه برای شروع سواری اقدام می‌کنند، باید بدانند که یکی از بهترین شرکت‌های تولید موتور سیکلت، شرکت هوندا می‌باشد. این افراد باید قبل از خرید محصولات این شرکت و یا هر شرکت تولیدی موتور سیکلت دیگر، باید با مشاور خبره در این حوزه مشورت کرده تا از خطرات جانی خود در آینده جلوگیری کنند. شما برای دریافت مشاوره در این حوزه و خرید بهترین موتور برای شروع موتور سواری، می‌توانید به وب‌ سایت ما مراجعه کنید.

سوالات متداول

1.آیا موتورهای ساخت جدید برای مصرف روزانه مبتدیان مناسب است؟
بله. درست است که موتورهای جدید، امکانات و قد بلندی دارند، اما افراد با انتخاب مناسب محصول متناسب با قد و وزن خود می‌توانند از موتورهای جدید با ساختار بلند نیز استفاده کنند. لازم به ذکر است که توجه به نکات ایمنی برای افراد مبتدی بسیار ضروری می‌باشد.
2.چه نوع موتور سیکلت‌هایی برای شروع موتور سواری مناسب هستند؟
برای شروع موتور سواری و برای افراد مبتدی، که تجربه‌ای در این زمینه ندارند، انتخاب موتور سیکلتی با وزن سبک و قد متوسط مناسب می‌باشد.
3.برای شروع موتور سواری، چه نوع ظرفیتی مناسب است؟
برای افراد مبتدی و برای شروع موتور سواری، انتخاب یک موتور سیکلت با ظرفیت 500 سی سی کاری مفید می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *