موتور سیکلت‌، امروزه به دلیل داشتن زندگی شلوغ درون‌ شهری، برای افراد مختلف به یک ضرورت تبدیل شده‌ است. این موتور وسیله نقلیه کم‌ هزینه و قابل تردد سریع، در درون شهر می‌باشد که اغلب توسط مشاغل مختلف، مانند پیک‌ها، پلیس‌ها و ورزشکاران استفاده می‌شود. این وسیله نقلیه، اغلب به صورت دو چرخ طراحی‌ شده است، اما برای کویر و انجام مسابقات کویری، به‌ صورت چهار چرخ نیز وجود دارد. این محصولات در برندهای مختلف و با قیمت‌های متفاوت در بازار وجود دارند. اگر شما فردی مبتدی هستید که برای خرید موتور سیکلت، به راهنمایی نیاز دارید، می‌توانید با ما همراه شوید. ما در ادامه راجع‌ به راهنمای جامع خرید موتور با شما صحبت می‌کنیم.

معرفی موتور سیکلت

موتور سیکلت وسیله‌ای است که با داشتن یک موتور داخلی، راه‌ اندازی شده که می‌تواند به‌ صورت دو زمانه و چهار زمانه، بنزینی، دیزلی یا برقی نیز ساخته شود. بعد از جای‌گذاری موتور فنی در این دستگاه، یک سیستم انتقال قدرت بر روی آن نیز قرار می‌گیرد. این سیستم شامل، کلاچ، تسمه تایم و جعبه‌ دنده است که مسئول انتقال قدرت موتور فنی به چرخ‌های پشتی می‌باشد. ترمزهای دستگاه بعد از سیستم انتقال قدرت، بر روی موتور نصب می‌شوند. ترمزهای موتورسیکلت‌، می‌توانند کاسه‌ای یا دیسکی باشد. بعد از این، نوبت به سیستم الکتریکی می‌رسد که این سیستم شامل روشنایی چراغ، باتری، شارژ و استارت است. سیستم‌های تعبیه‌ شده بر روی این موتور سیکلت، اجزای مختلف الکتریکی را به‌ یکدیگر و آن‌ها را به کل موتور سیکلت متصل می‌کند. سیستم تعلیق نیز جزء اجزای ضروری موتور سیکلت است که باعث حذف لرزش و شوک های وارده به موتور در هنگام جا‌به جایی شده و این سیستم تعلیق باعث کنترل دستگاه نیز می‌گردد. مرحله بعدی، جای‌گذاری چرخ‌ها است که برای مناطق مرطوب و یا خشک، ساخته شده‌اند. آخرین مرحله جای‌‌ گذاری فریم و چارچوب اصلی بر روی این قطعات می‌باشد. این فریم اغلب از جنس فولاد آلومینیوم یا فیبر کربن است که برای محافظت از قطعات نام‌ برده جای‌ گذاری می‌شود.

تاریخچه ساخت موتور سیکلت

موتور سیکلت جز قدیمی‌ ترین وسایلی بوده که برای حمل‌ و نقل در جهان استفاده می‌شده است. از قرن هجدهم این موتورها، به‌ صورت ساده و تنها برای جابه‌جایی یک محصول یا فرد ساخته‌ شده بودند، اما به‌ مرور زمان، در ساختار خود تکامل یافتند. اولین موتور سیکلت به دست فردی بنام سیلوستر هاروارد ساخته‌ شده که از بخار آب برای حرکت دادن موتور استفاده می‌کرده است. وزن این موتور سیکلت بسیار بالا بوده که به‌ مرور زمان از رده‌ خارج شد. بعد از آن افراد دیگری بنام دایملر و مایباخ پیدا شدند تا موتورهایی با سوخت بنزین را تولید کردند، اما سادگی بیش‌ از حد این دستگاه باعث شد تا به‌ مرور زمان، آن نیز از یادها فراموش شود. در قرن نوزدهم فردی بنام هنری فورد، برای موتورسیکلت‌ها ساختار t مانند را ابداع کرد که مورد پسند همگان قرار گرفت. بعد از آن، رفته‌ رفته و به‌ مرور زمان، این ساختار، جای خود را به محصولات پیشرفته‌تری داد.

نکات مهم در خرید موتور سیکلت

هر فرد قبل‌ از خرید موتور سیکلت، باید با مشاوره خرید بهترین موتور سیکلت با مشاوران و پاسخ به این دو سوال که برای چه حرفه و چه کاری به خرید موتور نیاز داشته و اینکه آیا خود می‌تواند در صورت خرابی محصول، آن را تعمیر کند. جواب به این دو پرسش تا حد زیادی تکلیف را، در خرید چه نوع موتوری و با چه قیمتی روشن می‌کند. در کنار این دو سوال باید به یک سری نکات نیز توجه کرد، تا بتوان خرید آسوده و مفید را تجربه کرد. این نکات عبارت‌اند از:

  • در نظر گرفتن حرفه و مهارت خود در استفاده از موتور سیکلت
    اگر شما فردی مبتدی هستید و با حمل‌ و نقل و موتور سواری آشنایی چندانی ندارید، نباید به سراغ محصولات حرفه‌ای و پر سرعت مسابقه‌ای بروید. شما باید با مشورت با فروشنده، محصولاتی را که ایستایی محکم داشته و سرعت معمولی دارند، برای استفاده روزمره خود خریداری کنید.
  • توجه به فیزیک بدن و قد
    اگر شما فردی هستید که قدی بلند نداشته و جثه ریزی دارید، استفاده از موتورهای مسابقه‌ای که برای ورزشکاران قد بلند ساخته‌ شده است، برای شما آسیب‌ زا خواهد بود، زیرا امکان کنترل و حفظ تعادل این موتورها بدون قدرت بدنی بالا و قد بلند امکان‌ پذیر نباشد.

نکات مهم در خرید موتور سیکلت

معرفی انواع مختلف موتور

موتور سیکلت در انواع مختلف اسکوتر، تورینگ و گردشگری، کروز، جاده‌ای، آفرود، اسپرت و استاندارد تولید می‌شود. ما در ادامه راجع‌ به هرکدام صحبت می‌کنیم. موتورهای اسکوتر لاستیک‌های کوچک‌تر و کم‌حجم‌تر نسبت‌ به دیگر موتورها داشته و مناسب مسیرهای درون‌ شهری می‌باشد. این محصول علاوه‌ بر داشتن لاستیک‌های کم‌ حجم و سبک، یک زین و محل پایه عریض را برای موتور سوار طراحی کرده‌ است تا پای او در هنگام سواری از موتور بیرون نزند. موتور تورینگ یا گردشگری همان‌ طور که از نام آن برمی‌آید، برای سفر و جاده‌های برون‌ شهری مناسب است. بهترین نمونه این محصول بی‌ام‌و 1600 k میباشد. موتورهای کروزر که بهترین نمونه آن دیویدسون است، در وزن بالایی تولید شده و برای افراد مبتدی و قد کوتاه مناسب نیست. موتورهای جاده‌ای برای سفر در جاده ساخته‌ شده و سرعت بالایی دارند.افراد مبتدی نباید از این محصول استفاده کنند. موتور آفرود شاسی های قدرتمندی دارد که قد بلند تری را نسبت‌ به دیگر موتورها دارا می‌باشد. این محصول مثل ماشین آفرود، برای جاده و مناطق کویری ساخته‌ شده است. موتور اسپورت مورد پسند اغلب جوانان بوده و ظاهری ایستا و ثابت دارد. موتور استاندارد هیچ‌ آپشن اضافی برای زیبایی ندارد و بهترین کارایی را نیز در سواری ارائه می‌کند. شما با توجه به نیاز خود و بررسی بودجه‌تان، می‌توانید یکی از این موتورها را انتخاب کنید.

سخن پایانی

گفتیم که موتور سیکلت‌ در انواع مختلف استاندارد، کروزر، تورینگ، اسپرت و جاده‌ای تولید می‌شوند. هر کدام از این محصولات، ویژگی‌های منحصر به‌ فرد خود را داشته و برای نقطه‌ای از شهر یا جاده طراحی‌ شده‌اند. شما برای خرید یک موتور سیکلت عالی و مورد نیاز خود، می‌توانید به وب‌ سایت هوندا برند مراجعه کرده و از مشاوران ما کمک بگیرید. مشاوران ما همواره آماده خدمت‌ رسانی به مشتریان عزیز می‌باشند.

سوالات متداول

1.آیا موتورسیکلت‌های شرکت هوندا جز بهترین موتورهای موجود در بازار است؟
بله موتورهای ساخته‌ شده توسط شرکت هوندا، جز بهترین محصولات بازاری بود که اغلب طرفداران زیادی نیز دارد.
2.آیا می‌توان موتور سیکلت را قبل‌ از خرید تست کرد؟
بله تست کردن موتور سیکلت قبل‌ از خرید، یکی از شرط‌های اساسی است، زیرا شما با تست کردن آن‌ها می‌توانید حس راحتی و کارایی را که در یک موتور به آن نیاز دارید، بیابید.
3.هزینه خرید یک موتور سیکلت چقدر است؟
خرید یک موتور سیکلت به عوامل مختلفی مثل برند محصول، نوع نیاز شما، نوع مدل موتور، سال تولید آن، نو یا دست‌ دوم بودن آن بستگی دارد. لازم به ذکر است که شما با خرید موتورهای هوندا می‌توانید با کمترین قیمت، بهترین کیفیت را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *