هوندا کلیک 150

نقد و بررسی موتور هوندا کلیک vario

فروش موتور هوندا

هوندا کلیک 150 (Click) یا هوندا واریو (Vario) در اصل یک اسکوتر با مشخصات فنی یکسان هستند کلیک 150 که در بازار ایران طرفداران زیادی دارند. هوندا کلیک 150 را در تایلند می سازند و در برخی کشورهای آسیایی به همین نام شناخته میشود، درحالی که هوندا واریو را در اندونزی میسازند و در برخی کشورهای دیگر به این نام معرفی شده است.

 

هوندا کلیک (یا واریو) اسکوتری اتوماتیک است که ازسال 2006 تاکنون در حجم انجین 110 سی سی، 125 سی سی و 150 سی سی تولید شده است.

مدل 125 سی سی از 2012 و مدل 150 سی سی از سال 2015 وارد بازار شده است. انجین هر دو مدل 125 سی سی و 150 سی سی همان انجین هوندا PCX است. مدل 150 سی سی از ابتدای عرضه به بازار (2015) مجهز به استارت ACG و Idling Stop System بوده است.

از نظر جایگاه، اسکوتر Honda Click (یا واریو) بین دو اسکوتر دیگر هوندا یعنی Beat (که ساده تر و ارزانتراست) و اسکوتر PCX (که لوکس تر و گرانتر است) قرارگرفته است. این اسکوتر ترکیب مناسبی از قیمت و وزن ( کمتر از PCX) و امکانات خوب را ارایه داده و همین موضوع، باعث استقبال مصرف کنندگان از این اسکوتر شده است. متاسفانه مانند دیگر موتورسیکلت ها، قیمت هوندا کلیک برای مصرف کننده عام ایرانی بالاست. به همین دلیل با اینکه این اسکوتر در بازار بین المللی در رده متوسط کارایی و قیمتی قرار دارد، در ایران اسکوتر نسبتا گرانی محسوب می شود.

هوندا کلیک

تفاوت های هوندا کلیک و هوندا واریو (تا مدل 2020) محدود به تعداد ریموت کنترل، رنگ و محل ساخت آنها بوده است. به این معنی که هوندا واریو ساخت اندونزی در بازار ایران دارای دو عدد ریموت کنترل است و در هفت رنگ عرضه می شود، در حالی که هوندا کلیک ساخت تایلند دارای یک ریموت کنترل است و در سه رنگ عرضه میگردد.

مدل 2020 اسکوتر Honda Click و هوندا واریو از نظر شکل ظاهری و استایل نمره خوبی می گیرد. جوانان و افرادی که چابکی و طراحی تیز و گوشه دارو اسپرتی را می پسندند بیشتر جذب این اسکوتر می شوند. چراغ های جلو ال ای دی آن شبیه به سوپربایک های هوندا است. طراحی عقب آن زیباست و رنگ های جوان پسند و اسپرتی آن برای جلب توجه بیشتر به کمک طراحی آن آمده است.

هوندا کلیک

پیشرانه (انجین) هوندا کلیک و هوندا واریو همان انجین 149 سی سی چهار زمانه، مایع خنک و تک میل سوپاپی است که هوندا PCX از آن بهره مند است. این پیشرانه به یک سیستم PGM-FI (Programmed Fuel Injection) که به معنی ” تزریق سوخت برنامه ریزی شده” است مجهز شده است. مزیت این سیستم در افزایش قدرت و قابلیت رانندگی، کاهش آلایندگی و مصرف سوخت و راحتی تعمیر و نگهداری است. قلب این سیستم یک کامپیوتر یا مدول کنترل انجین است که PCM نامیده می شود. این کامپیوتر به سنسورهای مختلفی متصل است و اطلاعات مربوط به بخش های زیر را کنترل می‌کند:

  • دسته گاز
  • دمای پیشرانه
  • موقعیت میل لنگ
  • فشارورودی هوا
  • فشارهوا
  • میزان اکسیژن اگزوز
  • دمای هوای ورودی

PCM با استفاده از این اطلاعات سوخت مورد نیاز پیشرانه را تعین می کند و تزریق کننده (انژکتور) های سوخت را در زمان مناسب فعال می کند. همچنین بروز اشکال در سیستم را شناسایی و کد خطای مرتبط با آن را برای تعمیرکار ذخیره می کند.

پیشرانه هوندا کلیک یا هوندا واریو توانی معادل 13.1 اسب بخار(8500 دور بر دقیقه) و گشتاوری معادل 13.4 نیوتن متر(5000 دور بر دقیقه) تولید می‌کند. علی رغم یکسان بودن پیشرانه هوندا کلیک و هوندا واریو با هوندا PCX، شتاب کلیک و واریو (به دلیل وزن کمتر آن ها)  بیشتر از PCX است و سربالایی ها را با اطمینان به نفس بالاتری از PCX طی می کنند.

هندلینگ هوندا کلیک (و واریو) خوب است و فنربندی نسبتا مناسبی دارند. قطعا می توان گفت که این فنربندی از اسکوتر های کوچکتر و قدیمی تر هوندا بهتر است ولی نسبت به مدل های بالاتر ضعیف تر است (تعلیق عقب کلیک تکی است ولی در PCX جفتی است). چرخ های جلو و عقب 14 اینچی است. لاستیک ها کمی لاغر به نظر می رسند ولی چسبندگی مناسبی با آسفالت دارند.

هوندا کلیک

ترمز جلو هوندا کلیک و هوندا واریو دیسکی و ترمز عقب کاسه ای است و اگرچه در ابتدا کمی نامطمئن یا ضعیف (به ویژه ترمز جلو) به نظر می رسند، اما جای نگرانی نیست و ترمزهای Honda Click و هوندا واریو کار خود را به خوبی انجام می دهند. دلیل این احساس ضعیف بودن ترمز را باید، در سیستم ترمز ترکیبی (CBS) کلیک و واریو جستجو کرد. این سیستم باعث می شود که همیشه ترمز جلو و عقب با هم فعال شوند. CBS سیستم جدیدی نیست و قبلا در موتورسیکلت هایی از هوندا با حجم انجین بالا مثل VFR ،CB1000R ،Gold Wing و مانند آن در ترکیب با سیستم ABS به کار گرفته شده است. در این اسکوتر اما، از سیستم ضد بلوکه ترمز(ABS) خبری نیست و معمولا چرخ عقب زودتر از چرخ جلو سر می خورد.

هوندا کلیک

مصرف سوخت اسکوتر هوندا کلیک و واریو پایین است و با یک باک 5.5 لیتری براحتی مسافت 200 کیلومتری را میتوان با آن طی کرد. برای صرفه جویی بیشتر در مصرف سوخت، این اسکوترها به سیستم Idling Stop تجهیز شده که وظیفه آن خاموش کردن موتور چند ثانیه بعد از توقف و ثابت ماندن موتور- در جاهایی مانند پشت چراغ قرمز و ترافیک – است. برای روشن شدن موتور و حرکت مجدد کافی است که دسته گاز را به حالت گاز دادن بپیچانید تا موتور روشن شود و به راه افتد. البته سوییچی هم روی این اسکوترها تعبیه شده که اگر شما مایل به استفاده از سیستم Idling Stop نباشید میتوانید آن را غیرفعال کنید.

 

میراث دیگری که از اسکوتر هوندا PCX به هوندا کلیک و هوندا واریو رسیده، کلید هوشمند است. اما مکانیزم کاراین سوییچ در هوندا کلیک و واریو از هوندا PCX پیچیده تر است. به همین دلیل روشن کردن آنها زمان بیشتری از هوندا PCX میبرد. اگرچه که این نوع مکانیزم می تواند یک نقطه ضعف تلقی گردد اما از طرف دیگر سرقت آن را کمی مشکل تر می کند.

هوندا کلیک 150

هوندا کلیک 150

ظرفیت صندوق زیر زین در این اسکوترها 18 لیتر است که برای کاسکت های نیمه مناسب تر است تا کاسکت های تمام رخ. به علاوه دو محفظه در داشبورد و یک قلاب در جلو Honda Click و هوندا واریو در اختیار موتور سوار قرار دارد. این اسکوترها مجهز به سنسور جک بغل هم هستند که با پایین آمدن آن موتورسیکلت خاموش میشود. نور چراغ های جلو خوب است، صدای موتور زیاد نیست و ارگونومی آن – با توجه به آسیایی بودن – بد نیست، البته اگر آن را با اسکوترهای گرانتری مانند هوندا PCX یا هوندا ADV مقایسه نکنید.

هوندا کلیک 150

هوندا کلیک 150

هوندا کلیک (یا واریو) برای کسانی که مایلند اسکوتری چابک ، سبک و اسپرت از برند هوندا با امکانات متوسط  داشته باشند میتواند انتخاب مناسبی باشد.

متاسفانه هوندا نمایندگی رسمی برای عرضه و ارایه خدمات فروش محصولات خود در ایران ندارد. بنابراین باید آگاه بود که Honda Click و هوندا واریو – مانند دیگر مدل های هوندا- از نظر تامین و قیمت لوازم یدکی، خدمات پس از فروش و حتی وجود دفترچه راهنمای فارسی با مشکل مواجه اند. با توجه به حجم بالای فروش این اسکوترها در بازار، انتظار می رود که واردکنندگان و فروشندگان اصلی این اسکوترها  اطلاعات اولیه نگهداری و استفاده از آنها را به زبان فارسی تهیه و در اختیار مصرف کننده ایرانی قرار دهند.

مشخصات فنی هوندا کلیک
پلاک مشخصات اسکوتر هوندا کلیک (به زبان تایلندی) 

همانگونه که اشاره کردیم تنها تفاوت ماهوی بین هوندا کلیک و واریو محل ساخت آنهاست. با توجه به اینکه هر دو کارخانه اندونزی و تایلند هوندا، تحت سیستم کنترل کیفی یکسان شرکت هوندا فعالیت میکنند انتظار نمیرود که تفاوت های چشمگیری در کیفیت محصول خروجی آنها مشاهده گردد. اما اگر تفاوتهای کوچک در کیفیت هوندا کلیک و هوندا واریو وجود داشته باشد (که ما از آن آگاهی نداریم) میتوان آن را به تفاوت در مهارت ( Workmanship) کارگران خط مونتاژ و سیستم مدیریتی کارخانه های آنها در تایلند و اندونزی نسبت داد. از دارندگان و فروشندگان محترم این دو محصول تقاضا میکنیم در صورت داشتن اطلاعات و تجربیاتی در این زمینه با گذاشتن کامنت درپایان این مطلب یا ارتباط با ما از طریق پیچ موتورباشی در اینستاگرام، ما را در اطلاع رسانی بهتر به مصرف کنندگان یاری فرمایند. نقد و بررسی موتور هوندا vario

1.هوندا کلیک را باید یکی از گران‌ترین اسکوترهای بازار بدانیم چراکه سایر محصولات موجود در ایران ساخت چین و یا هند هستند و قیمت دلاری کمتری دارند. کلیک 150 ابعاد کوچکتری از یک موتورسیکلت دارد به همین دلیل در کلاس اسکوترها طبقه بندی می‌شود. 2.تکنو واریو ساخت کشور اندونزی میباشد که دارای دو ریموت میباشد. 3.موتور به کار رفته در هوندا کلیک 150 حجمی معادل 150 سی سی دارد و می‌تواند 16.7 اسب بخار قدرت و 12.8 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک به چرخ عقب بفرستد. عملکرد کلی این مجموعه قابل قبول است و انتظارات شما را از یک اسکوتر شهری کاملا برآورده می‌کند. 4.در مجموع باید بگوییم هوندا کلیک 150 اسکوتری کاملا باکیفیت است و خرید آن پیشنهاد می‌شود هرچند که به دلیل قیمت بالا، از دسترس طیف وسیعی از خریداران خارج است. نقد و بررسی موتور هوندا vario

مشخصات فنی هوندا کلیک:

مدل هوندا کلیک 150i 2020
پیشرانه (انجین) 150 سی سی، دوسوپاپه، تک میل سوپاپ، مایع خنک، انژکتوری
بیشینه توان 13.1 اسب بخار(8500 دوربردقیقه)
بیشینه گشتاور 13.4(5000 دوربردقیقه)
ظرفیت باک 5.5 لیتر
ارتفاع زین 769 میلیمتر
فاصله زیراسکوتربا زمین 132 میلیمتر
وزن خشک 107 کیلوگرم
وزن تر 113 کیلوگرم
سایزچرخ ها 14 اینچ
استارت الکتریکی، باطری 12 ولت، 5 آمپر
جعبه دنده اتوماتیک CVT
فنربندی دوشاخه تلسکوپی در جلو، مونوشاک در عقب
ترمزها جلو دیسکی، عقب کاسه ای، دارای سیستم ترمز ترکیبی، فاقد ABS

با ذکر منبع مقاله : سایت موتورباشی 

جمع بندی

برای خرید موتور به شماره های 0912207227502155427254 تماس فرمائید
ادرس : تهران میدان رازی خیابان هلال احمر خیابان مرادی پلاک ۸ – ۱۰

خرید و فروش موتور هوندا

موتور هوندا pcx سفید

ایسنتاگرام ما

صفحه اصلی

فروشگاه

موتور هوندا pcx خاکستری

موتور هوندا pcx قرمز

موتور هوندا pcx مشکی

موتور هوندا cbr سفید

موتور هوندا cbr مشکی

موتور هوندا cbr نارنجی

موتور هوندا cbr قرمز

نقد و بررسی موتور هوندا pcx

نقد و بررسی موتور cbr هوندا

مرجع فروش موتور هوندا

موتور cbr ارزان

فروش موتور هوندا click سفید نارنجی

خرید و فروش موتور هوندا

موتور cbr هوندا

مرجع فروش موتور هوندا

فروش موتور crf هوندا

فروش موتور crf هوندا ارزان

نمایندگی اصلی هوندا ایران

موتور های اورجینال هوندا ایران

هوندا برند مرجع فروش موتور های هوندا

مرجع فروش موتور های هوندا

موتور های اورجینال هوندا

برند هوندا فروش موتور های هوندا

هوندا برند

توزیع کننده موتور های هوندا

موتور هوندا adv مشکی

فروش موتور هوندا adv قرمز

فروش موتور هوندا adv سفید

موتور هوندا click سفید

فروش موتور هوندا click سفید قرمز

نقد و بررسی موتور هوندا click

نقد و بررسی موتور هوندا vario

هوندا کلیک 150

نقد و بررسی موتور crf هوندا

فروش موتور adv هوندا

هوندا کلیک فروش موتور هوندا کلیک

منبع مقاله سایت موتورباشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *